Приєднуйся до нас:


YouTube YouTube Telegram

Instagram

В останній час дуже широко обговорюється проблема підготовки медичних сестер в закладах фахової передвищої освіти, які здатні забезпечувати розвиток медсестринства та підвищувати конкурентноздатність випускників.

Враховуючи міжнародний та вітчизняний досвід МОЗ України розробило стандарт спеціальності 223 Медсестринство в галузі знань 22 Охорона здоров’я освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр». На основі даного стандарту була розроблена нова освітньо-професійна програма 223 Медсестринство.

В освітньо-професійній програмі були відображені вимоги роботодавців від закладів охорони здоров’я до закладу фахової передвищої освіти. Одним із критеріїв нашої співпраці було удосконалення ОПП.

На нашу думку, ОПП 223 Медсестринство спеціалізація «Сестринська справа» для підготовки здобувачів освітнього рівня «фахового молодшого бакалавра» відповідає вимогам підготовки здобувачів вищої фахової освіти.

Програма спрямована на підготовку медичних сестер, здатних вирішувати професійні задачі у галузі охорони здоров’я, здійснювати  професійну діяльність, яка відповідає принципам етики та деонтології. 

Мета ОПП Медсестринство спеціалізація «Сестринська справа» – надання компетентної медичної допомоги та поліпшення практики догляду за пацієнтом. В основі покращення якості медичної допомоги є пацієнтоцентризм та досвід пацієнта.

Програма спрямована на поглиблену практичну підготовку, підвищення якості медичних послуг, для забезпечення безпеки пацієнта, раціональній організації праці медичних сестер, участь у формуванні здорового способу життя та відповідальності  до особистого здоров’я пацієнтів і населення.

Програма має чітку структуру, зміст дозволяє досягти мети та програмових результатів навчання, а також створює передумови для набуття загальних та спеціальних компетенцій. Зміст відповідає стандарту підготовки медичних сестер та національній рамці кваліфікації.

Структура програми логічно побудована, у ній чітко визначені вимоги до медичної сестри через призму компетентністного підходу.

В ОПП визначений перелік компетентностей здобувача освіти, що визначають специфіку підготовки фахових молодших бакалаврів та результати навчання, які висвітлюють знання, уміння навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми.

Отже, програма з ОПП спеціальності 223 «Медсестринство» спеціалізація «Сестринська справа» відповідає вимогам, підтверджує відповідність освітніх та фахових характеристик підготовки «фахових молодших бакалаврів» і може бути рекомендована до впровадження.

Зараз підвищується роль нашої взаємодії, тобто Криворізького фахового медичного коледжу та закладами охорони здоров’я міста з потенційними роботодавцями (стейкхолдерами). До того ж, треба підтвердити дієвість ОПП спеціальності 223 «Медсестринство» спеціалізація «Сестринська справа» при проведені акредитації.

Нами була вивчена та прорецензована програма з освітнього компонента «Основи медсестринства» та програма з виробничої практики. Ми зробили певні доповнення до програми, наші пропозиції були враховані укладачами програми Бондаренко Л.П. та Довгаль Г.В.

Саме за нашими пропозиціями в програму були введені наступні питання:

  • Інфекційної безпеки, інфекційного контролю.
  • Безпека пацієнта при переміщенні та транспортуванні пацієнта.
  • Заходи та засоби щодо попередження інфікування при проведенні догляду за пацієнтом.
  • Сучасний підхід до антисептичної обробки рук.
  • Нові вимоги до роботи з медичними відходами.
  • Використання готових дезінфікуючих засобів та одноразових дезінфікуючих серветок.

В програму були введені нові методики лабораторного дослідження, які базуються на основі доказової медицини, а саме взяття матеріалу методом мазків-відбитків для імунофлюоресцентного дослідження.

Одним із аспектів нашої діяльності є моніторинг якості підготовки випускників. Основними стейкхолдерами, які здатні оцінити якість медсестринської освіти у закладі є викладачі і студенти, а у зовнішньому – це роботодавці і випускники.

Крім цього, наша співпраця передбачає участь у наданні пропозицій щодо покращення якості. Щоб визначити якість підготовки випускників, ми залучили головних медичних сестер закладів охорони здоров’я та амбулаторій нашого міста у процес анкетування. Також в опитуванні прийняли участь випускники, які закінчили навчання у коледжі декілька років тому.

Опитування проводилося з метою отримання і співставлення експертної оцінки очікуваного і досягненого рівня сформованості професійних та загальних компетенцій та ступень задоволеності основних зацікавлених сторін, виявити та ліквідувати в подальшому проблеми системного характеру шляхом планування, доповнення ресурсного забезпечення та реалізації ОПП.

Треба відмітити, що опитування торкалося необхідних результатів навчання, а саме професійних – робота в команді, міжособове спілкування, навчання пацієнтів.

Перелік питань анкети для випускника