Друк 

27 квітня 2023 року у Криворізькому фаховому медичному коледжі відбувся обласний методичний захід - семінар-практикум «Інтерактивні методи навчання при викладанні природничо-наукових дисциплін у контексті мiждисциплiнарної iнтеграцiї», до якого приєднались викладачі природничо-наукових дисциплін закладів фахової медичної освіти Дніпропетровської області, а також Черкаської медичної академії, Костянтинівського медичного фахового коледжу, Кіровоградського медичного фахового коледжу ім. Є.Й. Мухіна, Маріупольського медичного фахового коледжу. Від закладів-партнерів Криворізького фахового медичного коледжу були присутні Зоя Шарлович, ад’юнкт Міжнародної Академії Природничих Наук у Ломжі (Польща) та Дангуоле Шакалите, декан медичного факультету Утенського колегіуму (Литва). Загальна кількість учасників семінару-практикуму - 64.

З привітанням до присутніх звернулись заслужений працівник освіти України, директор КЗ «Криворізький фаховий медичний коледж» ДОР» Людмила Козенко та ад’юнкт Міжнародної Академії Природничих Наук у Ломжі Зоя Шарлович. Людмила Козенко зазначила, що реалії сьогодення вимагають від всіх учасників освітнього процесу сумісних зусиль заради якісної медичної освіти.

Онлайн вийшла на зв'язок Зоя Шарлович: «Міжнародна Академія Прикладних Наук в Ломжі, Республіка Польща, передає організаторам і учасникам сьогоднішньої науково-методичної зустрічі від імені ректора проф. Романа Збіґнєва Енґлєра, професорсько-викладацького колективу і студентства найкращі вітання. Успішного проведення, цікавих і змістовних доповідей, жвавого обговорення, обміну досвідом. Польща і наша Академія завжди з вами. Слава нескорений Україні, її захисникам, кожному, хто приближає Перемогу там, де він є і так, як він може. Ви приклад для всіх нас, для Європи і цілого світу! Пишаємося співпрацею з вами! Запрошуємо до заходів, які будуть розвивати освіту, науку і практику, збагачувати кожного з нас неоціненним освітнім і особистісним досвідом». Зоя Павлівна просила передати всім побажання творчого натхнення, впевненості, всіх пам'ятає, дорожить кожним і запрошує до співпраці: написання статей, тез для публікації в збірниках, організації спільних конференцій, семінарів, вебінарів, написання проєктів обміну молоддю.

За планом семінару-практикуму Ольга Вибіцька, член підкомісії з соціальних наук, охорони здоров’я та соціального забезпечення галузі знань 22 «Охорона здоров’я» спеціальності 223 Медсестринство сектору фахової передвищої освіти Науково – методичної ради МОН України, викладач-методист, у своєму виступі зауважила, що дисципліни, які відносяться до природничо-наукових, є фундаментом медичної освіти та на конкретному прикладі показала міждисциплінарні зв’язки, що забезпечують успішну реалізацію цілей навчання на клінічному практичному занятті.

Тетяна Бабенко, кандидат педагогічних наук, голова ЦК природничо-наукових дисциплін, викладач-методист, представила до уваги аудиторії доповідь «Міждисциплінарне інтегрування під час вивчення дисциплін природничо-наукового циклу», в якій були висвітлені теоретичні підходи щодо тлумачення поняття «міждисциплінарна інтеграція у медичному коледжі» та визначені шляхи реалізації міждисциплінарної інтеграції: об’єктивне вивчення питань міждисциплінарного характеру; створення методичної бази: вивчення типових програм, коротких тематичних планів; організація сумісних засідань циклових комісій; узагальнення передового досвіду; забезпечення дидактичного підґрунтя; безпосереднє упровадження результатів роботи в освітній процес.

Злата Черкашина, викладач патофізіології та патанатомії, у доповіді «Вертикальна інтеграція - методологічна стратегія реалізації інтерактивних форм та методів навчання на заняттях з патофізіології та патанатомії» зупинилась на проблемних питаннях щодо реалізації міждисциплінарної інтеграції, провідних характеристиках міждисциплінарних завдань та навела конкретні приклади завдань з дисципліни «Патоморфологія».

Голова обласного методичного об’єднання природничо-наукових дисциплін Дніпропетровської області, викладач-методист Тетяна Яроцька представила доповідь «Ситуація успіху для студентів: основні поняття, технологічні аспекти», в якій звернула увагу присутніх на методичні прийоми, що сприяють формуванню у студентів бажання навчатись та психологічні прийоми щодо підтримки здобувачів освіти в умовах змішаного навчання.

У практичному блоці учасники семінару були ознайомлені із досвідом роботи викладачів природничо-наукових дисциплін Криворізького фахового медичного коледжу.

Ганна Лавренко, кандидат медичних наук, викладач-методист, поділилась із методичними підходами щодо застосування віртуального моделювання дослідів при вивченні фізіології.

Вікторія Потрясова, методист коледжу, представила можливості платформи «LABSTER», яку використовують викладачі коледжу в освітньому процесі як віртуальну лабораторію.

Про цифрову трансформацію інтерактивних методів навчання при викладанні фармакології розповіла та продемонструвала викладач фармакології, спеціаліст вищої категорії Олена Ігнатюк.

Тетяна Філатенко, голова ЦК хіміко – біологічних дисциплін, спеціаліст вищої категорії поділилась досвідом роботи використання дошкою Excalidraw, як інтерактивного інструмента для віддаленої роботи.

В обговоренні учасники семінару-практикуму зазначили, що отримана інформація є актуальною, корисною, доцільною.

  •  1
  •  2
  •  3
  •  4